Meten
Voor elke nieuwsbrief die u verstuurt, heeft u toegang tot een mooie set van real-time rapporten. Hierdoor kunt u de effectiviteit van elke nieuwsbrief nauwkeurig meten. De rapportage beschrijft niet alleen het aantal keren dat iemand de e-mail heeft geopend en heeft doorgeklikt, maar meet ook de sociale activiteiten, verkoop en ROI (=Rendement Op Inverstering).
Waarschuwing vooraf: De 'reload knop' kan verslavend zijn
Vanaf het moment dat uw campagne verstuurd is, heeft u toegang tot een reeks rapporten die u precies laten zien hoe uw abonnees met de nieuwsbrief omgaan.
Zo ziet u:
- wie het heeft geopend
- in welk onderwerp ze geïnteresseerd zijn
- wie hem heeft doorgestuurd naar een vriend
- wie zich heeft uitgeschreven
- bij wie de e-mail niet is aangekomen (=bounced)
- wie de nieuwsbrief als SPAM heeft gemarkeerd
Gedetailleerde rapportage
Onze rapportages maakt het gemakkelijk om op abonnee-niveau te kijken naar wat men met uw nieuwsbrief deed.
Kijk ook eens terug in de tijd, hoe de betreffende persoon met al uw nieuwsbrieven is omgegaan. Ziet u een bepaald patroon, dan kunt u nog gerichter een nieuwsbrief aan deze persoon sturen.
Al deze informatie wordt automatisch 'real-time' bijgewerkt.
Deel uw nieuwsbrief op Twitter en Facebook
Door het invoegen van een Facebook- en een Twitterknop kunnen abonnees eenvoudig uw nieuwsbrief via de sociale media met vrienden delen. Voeg de twee knoppen aan uw nieuwsbrief toe en kijk wie de nieuwsbrief voor u verder verspreidt.
Welke e-mailprogramma's worden gebruikt?
Het moelijkste gedeelte van het ontwerpen van een nieuwsbrief is om ze in alle e-mailprogramma's er goed uit te laten zien. Het vergt soms uren om een nieuwsbrief in een bepaalde e-mailprogramma er goed uit te laten zien. Via de rapportage komt u erachter dat het e-mailprogramma totaal niet of heel weinig door uw abonnees gebruikt wordt. Zonde van uw tijd en moeite.
Onze rapportage geeft uitvoerig weer welke e-mailprogramma's door uw abonnees gebruikt zijn, zodat u tijdens het ontwerpen van een nieuwe nieuwsbrief uw aandacht op deze e-mailclients kunt richten.
U kunt ook gebruik maken van onze testservice. U ziet dan snel hoe uw ontwerp in een bepaald e-mailprogramma eruit ziet. Bespaar tijd en richt uw aandacht alleen op de e-mailprogramma's die van toepassing zijn op uw abonnees.
Leer meer over uw abonnees met Worldview
Elke keer wanneer u een nieuwsbrief verzendt, laten we u zien wie de nieuwsbrief heeft geopend, hoe vaak een abonnee op een link in de nieuwsbrief heeft geklikt, wie de nieuwsbrief heeft doorgestuurd, of vermeld op Facebook of Twitter. Deze gegevens vindt u overzichtelijk op een wereldkaart terug.
Met Wordview kunt u in één oogopslag zien waar uw abonnees zich op de wereld bevinden.